آمیخته محصول


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



تاریخ : پنج شنبه 21 اسفند 1393
بازدید : 45
نویسنده : management77

آمیخته محصول

آمیخته محصول ترکیبی است از محصولات و خطوط محصول که به نحوي موازنه شده اند تا شرکت در عین حال که نیازهاي بازار هدف را تامین می کند به اهداف سوددهی خود نیز نایل شود.

در این جا لازم است به تعریف برخی از اصطلاحات بپردازیم.

آمیخته محصول: عبارت است از مجموعه محصولات تولیدي شرکت که براي فروش عرضه می شود.

خط محصول: عبارت است ازگروهی از محصولات مربوط به هم که یا داراي ویژگی هاي فیزیکی و موارد استفاده مشابه بوده، یا مجموعا از آنها استفاده می شود.

عرض و عمق محصول: ساختار آمیخته محصول شرکت داراي عرض و عمق است. عرض آمیخته محصول نشان دهنده تعدادخطوط محصولات عرضه شده در بازار است. سنجش عرض آمیخته محصول به تعیین محدودیت هاي خطوط محصول بستگی دارد. عمق آمیخته محصول نشان دهنده ي تعداد محصولاتی است که در رنگ ها، اندازه ها و قیمت ها و با کیفیت هاي مختلف در خطوط محصول وجود دارد.

پیوستگی آمیخته محصول: نشان دهنده میزان ارتباط خطوط محصول با یکدیگر در استفاده نهایی، استفاده از تکنولوژي و ویژگی هاي دیگر است.

اگر شرکتی داراي آمیخته محصول باریک باشد می تواند بر محصولاتی که در تولید آنها تخصص دارد تاکید کند و به عنوان متخصص در محصولی خاص شهرت یابد؛با این حال ممکن است قابلیت افزایش فروش و نیز سود به دست آمده محدود گردد. همچنین ممکن است توزیع کنندگان ترجیح دهند با شرکت هایی کار کنند که خطوط محصول بیشتري دارند یا محصولات مرتبط به هم را عرضه می کنند. اگر شرکت داراي آمیخته محصول وسیع باشدمی تواند به تعدادبیشتري از مصرف کنندگاندسترسی یابد و منابع خود را براي تعدادبیشتري از محصولات و کسب سود  بیشتري پخش کند اگر داري موقعیت بهتر در تدارك مواد براي کل خطوط باشد سود بیشتري به دست خواهد آورد؛اما داشتن خط محصول وسیع به هزینه بیشتري نیاز دارد که ممکن است باعث شود منابع شرکت بیش از حد پخش شود. سرانجام رقبایی که داراي خط محصول باریک هستند ممکن است در مقایسه با شرکتهایی که داراي خط محصول وسیع هستند به عنوان متخصص شناخته شوند.





:: برچسب‌ها: حسن غریبی ,

مطالب مرتبط با این پست :

می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:


09901726128

نظرتون در مورد وبلاگ؟


نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان management77 و آدرس ayhan77.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 310
بازدید دیروز : 301
بازدید هفته : 996
بازدید ماه : 2225
بازدید کل : 34663
تعداد مطالب : 620
تعداد نظرات : 2
تعداد آنلاین : 1

RSS

Powered By
loxblog.Com